Un București pentru viitor!

Un București pentru viitor!

Un București pentru viitor!

Bucureștenii vor avea ocazia, în această lună, să își schimbe primarul și, implicit, modul în care este perceput viitorul acestei capitale europene. Din nefericire, în ultimii 30 de ani Bucureștiul a avut ghinionul de a avea în fruntea sa aceiași exponenți ai politicii românești pe care îi vedem zi de zi, și care au adus întreaga țară în pragul dezastrului. Cei care au șansa să ducă acest oraș în viitor s-au limitat la a ține în viață resursa actuală, la a oferi pomeni sau avantaje electoratului partidului din care fac parte și la a arunca praf în ochii celorlalți.Bucureștiul poate să devină un oraș măreț, un oraș al viitorului, doar dacă la cîrma lui vin oameni cu viziune, care doresc mai degrabă ca numele lor să intre în istorie alături de marii primari ai orașului, și nu în zona cenușie a celor care s-au limitat la a ocupa acest post o perioadă determinată, acționînd pompieristic doar acolo unde se ,,mai sparge o țeavă” și care au în vedere atingerea prosperității personale sau a celor din grupul de interese din care fac parte.Capitala are marele avantaj de a accesa pentru dezvoltarea sa cele mai noi realizări tehnologice, care acum sînt implementate în marile orașe europene. Are șansa de a sări niște etape pe care alții le-au lăsat deja în urmă, și de a ajunge în topul celor mai moderne și frumoase orașe din Europa.În calitate de candidat independent la Primăria Generală a Capitalei vin în fața alegătorilor cu un set de măsuri pe care doresc să le aplic. Înainte de toate promisiunile candidaților, trebuie să recunoaștem cîteva adevăruri care, în fapt, sînt cel mai mare balast în procesul de schimbare a condițiilor de viață din București. Este vorba aici de o adevărată mafie care, de 30 de ani, a căpușat administrația locală bucureșteană. Există o mafie a piețelor, una a firmelor de curățenie, există interese ale unor grupuri interlope, totul însă sub atenta supraveghere a organelor abilitate. Putem să vorbim în București de schimbări, putem să ne imaginăm o grămadă de scenarii, dar pînă cînd această mafie nevăzută a intereselor nu va fi dată în vileag, nici o schimbare profundă nu se va produce.Îmi doresc, asemenea fiecărui cetățean al acestui oraș, să trăiesc într-o lume a siguranței, a prosperității, să simt că mă aflu, cu adevărat, în Europa. Doresc să respir un aer curat, să beneficiez de cele mai înalte tehnologii cînd vorbim de procesarea gunoiului, de transportul public, de trafic, de relația cetățenilor cu autoritățile. Este nevoie să curățăm Primăria Generală de mizeriile care se află acolo, să păstrăm doar ce e bun și să privim cu încredere spre viitor. Pentru că fără aruncarea balastului mafiot care a căpușat administrația locală, nici nu se poate discuta de un viitor normal al acestui oraș.Conștient, așadar, de toate aceste probleme, vin în fața alegătorilor mei cu un plan de lucru pe care nu doar că îl consider realizabil, dar care reprezintă un prim pas spre progresul real nu doar al Bucureștiului, ci al întregii țări.

Catalin berenghi

• Implementarea transportului public electric, care să reducă substanțial poluarea, mai ales că București ocupă primul loc în Europa în ceea ce privește poluarea. Un transport public în totalitate electric, coroborat cu o încurajare a achizițiilor mașinilor electrice de către Primărie, în vederea reducerii substanțiale a poluării în oraș este unul dintre principalele obiective ale mandatului meu.

• Digitalizarea și fluidizarea traficului rutier, dar și atragerea celor mai recente tehnologii existente în acest segment. Un trafic fluid poate fi realizat numai prin digitalizare, prin inteligență artificială. Rolul polițiștilor în intersecții trebuie să fie preluat de înalta tehnologie, iar aceștia să își desfășoare activitatea în locuri în care comunitatea are nevoie de ei. De asemenea, este necesară implementarea unui sistem de semaforizare digitalizat, care să prevină blocajele existente în trafic la orele de vîrf.

• Transformarea gropilor de gunoi în surse de profit prin implementarea noilor tehnologii premiate la nivel internațional, aplicate deja în mai multe țări din lume. Această abordare nu doar că va aduce pofit Primăriei, dar va elimina disconfortul de care, din cauza acestor gropi de gunoi, mulți locuitori ai Capitalei suferă.

• Îmbunătățirea interactiunii dintre autoritățile locale și producătorii agricoli. Este necesară extinderea piețelor unde producătorii români atît de greu încercați să își poată comercializa produsele. Am în plan creșterea numărului de piețe agroalimentare în Capitală, unde să se comercializeze exclusiv produse tradiționale românești, și unde producătorii locali să își vîndă, la un pret corect, produsele. Am în vedere și ajutoarea acestor producători prin înființarea unor linii de transport care să asigure prezența acestora în piețe, fără să mai fie nevoie de diverși intermediari. Investiția Primăriei în astfel de linii nu este mare, dar pe termen mediu și lung beneficiiile sînt majore atît pentru bucureșteni, cît și pentru femierii români.

• O mai bună gestionare a traficului pietonal. Implementarea pe marile bulevarde, acolo unde traficul a devenit cu adevărat un coșmar – în mod special din cauza trecerilor de pietoni – a unor pasarele atipice, proiectate de către tineri arhitecți cu viziune, al căror scop să fie nu doar transferul pietonilor de pe o parte pe alta a bulevardelor, ci și o destinație în sine. Prin existența unor cafenele, a unor puncte de interes comercial pentru pietoni, aceste pasarele vor fi ele însele puncte de atracție turistică, dar care pot aduce profit. Am în vedere realizarea unor astfel de pasarele în zona Buleverdului Iuliu Maniu, unul dintre cele mai aglomerate bulevarde din București, dar și în alte zone din sectoarele 2, 4 și 5.

• Construirea unui număr mare de parcări. Ne confruntăm, de ani de zile, cu lipsa locurilor de parcare. De la un ciclu electoral la altul se fac promisiuni, dar, în mod real, pașii făcuți în această direcție sînt nesemnificativi. Prin urmare, cred că implementarea unor tehnologii precum cele existente deja în Cluj este obligatorie. Există posibilitatea de instalare, în zonele foarte aglomerate, a unor parcări inteligente supraterane și subterane. Nu ne oprește nimeni – decît poate mafia despre care vorbeam mai devreme – să investim în confortul posesorilor de mașini. Ceea ce scapă multora dintre cei care doresc să facă ceva, dar nu au făcut nimic, este faptul că Bucureștiul, la nivel de parcări, are nevoie de dezvoltare pe verticală, nu pe orizontală. Spațiul public poate fi folosit ca parc, ca spațiu verde. Nu văd nici un impediment în a dezvolta sistemul de parcări pe verticală, acolo unde e posibil și unde putem planta mai multă verdeață.

• Extinderea spațiilor verzi. În ultimii ani, am asistat la o creștere exponențială a construcției de clădiri de birouri, betonarea Capitalei a continuat în ritm agresiv, în timp ce natura a fost îndepărtată din ce în ce mai mult din centrul Bucureștiului, și nu numai. Este o nebunie ce se întîmplă în acest Secol XXI, iar această paradigmă trebuie să se schimbe. Natura este parte a vieții noastre și, prin urmare, în calitate de primar, voi lansa o campanie agresivă, intensă de plantare a copacilor. Acolo unde există un singur loc din domeniul public unde putem să plantăm, o vom face. Vom crește pedepsele pentru cei care distrug vegetația și vom acorda o atenție deosebită ocrotorii naturii în București.

• . Lipsa edililor vizionari își spune cuvîntul acum. Mafia existentă în administrația locală a avut grijă să stopeze orice evoluție a Bucureștiului. Un prim pas în transformarea Capitalei într-un centru turistic important ar fi extinderea Centrului Vechi pînă aproape de Piața Victoriei, mai exact pînă la limita străzii Occidentului, care să fie încadrat la est și la vest de zone bine delimitate și atent stabilite. O zonă de promeandă, care să pornească din zona Casei Vernescu, pînă în Splaiul Unirii, va duce la o adevărată explozie economică în zonă, va revigora multe afaceri care acum sînt în pragul falimentului din cauza traficului intens din zonă, precum și a lipsei locurilor de parcare. Aria pietonală a orașului București, care acum se limitează strict la zona din jurul Băncii Naționale, trebuie să se exitindă și, odată implementată, această măsură va aduce multe beneficii afacerilor din zonă, bucureștenilor și chiar riveranilor. Să analizăm puțin alte orașe care au abordat cu curaj acest gen de provocări și vom vedea că, în timp, beneficiile sînt foarte mari pentru locuitori, pentru economie, pentru administrația locală.

• Siguranța Capitalei și a locuitorilor acesteia. Doresc să sporesc autoritatea Poliției Capitalei în domeniul siguranței cetățeanului și, prin urmare, cred că Primăria Generală, asemenea multor primării din țară, nu are nevoie de Poliția Locală, deoarece în ultimii ani s-a dovedit totala ei ineficiență. Am convingerea că acest organism, care costă mult orașul, trebuie deființat, iar bugetul alocat în prezent trebuie direcționat spre Poliția Capitalei care, prin acest ajutor, va avea posibilitatea să asigure cu adevărat protecția bucureștenilor. Totodată, bugetele alocate în prezent companiilor de pază și protecție private vor fi direcționate tot spre Poliția Capitalei. Polițistul român, cel care își pune în fiecare zi viața în pericol, merită să fie mai bine plătit pentru activitatea sa și am convingerea că acest proiect de implementare a unor măsuri benefice siguranței cetățenilor va aduce rezultatele scontate.

• Uniformizarea sistemului de salubrizare al Capitalei. Faptul că, în prezent, de igienizarea orașului se ocupă primăriile de sector, fiecare în funcție de interese, generează mari decalaje între sectoare atît în privința curățeniei, cît și în dezvoltarea orașului. Din păcate, sistemul comunist pe care l-am moștenit, un București cu șase primării de sector, nu reprezintă cel mai bun mod de a ridica și moderniza uniform o capitală. Există decalaje evidente între sectoarele 1 și 4, între sectoarele 6 și 3. Din păcate, sectorul 2 este, de departe, printre cele mai murdare sectoare bucureștene. Este necesar un singur proiect, o bună coordonare a tot ceea ce înseamnă salubrizare la nivel municipal. Ne referim la procesul de deszăpezire și la alte activități conexe. Avem nevoie de un oraș curat, și este necesară adoptarea unei atitudini ferme în această direcție, atitudine pe care eu, Cătălin Ioan Berenghi, mi-o asum.

• București, un oraș fără gropi. Din păcate, gropile fac parte din peisajul rutier bucureștean de zi cu zi. Gestionarea acestui aspect lasă mult de dorit, și cred că o legislație pusă la punct poate urgenta rezolvarea acestei probleme deranjante. În primul rînd, schimbarea modului de acordare a licitațiilor de asfaltare, prin impunerea unei calități înalte a materialelor folosite și a tehnologiei, este un prim pas. În cazurile în care acest lucru nu se poate realiza, putem folosi aplicațiile de telefonie mobilă, care să trimită unui centru specializat locația exactă a gropilor, astfel încît echipele de intervenție să rezolve rapid problema. Nu uitați, eu gîndesc spre viitor, spre aplicarea și folosirea tehnologiei în folosul nostru, al românilor, al bucureștenilor. Nici o resursă nu trebuie irosită, atît timp cît aduce confort și prosperitate, siguranță și calitate vieții bucureștenilor.Este obligatorie realizarea unor investiții care să ducă la o reală îmbunătățire a calității vieții tuturor bucureștenilor, dar care să permită o abordare curajoasă a viitorului.Bucureștiul are nevoie să fie privit nu doar ca un oraș în care ,,se supraviețuiește”, ci ca un oraș dorit de către toți cei care vin aici, fie ca turiști, fie în tranzit. Bucureștiul are nevoie de schimbări în profunzime, are nevoie de o abordare diferită pentru a fi cu adevărat orașul în care noi ne dorim să trăim. Și pentru ca acest lucru să poată fi realizat, Capitala are nevoie de oameni curajoși, de forță, nu de politicienii cu care ne-am obișnuit și care nu au făcut nimic notabil pentru acest oraș în ultimii 30 de ani.Capitala României are șansa imensă de a deveni mai mult decît ,,micul Paris”, cum era denumit în perioada interbelică. Acum are șansa să devină o adevărată ,,perlă a Europei Centrale si de Est”, pentru că eu, Cătălin Ioan Berenghi, asta voi face în calitate de Primar General al Capitalei.Cu respect,Cătălin Ioan Berenghi

Candidat Independent la Primăria Generală a Capitalei

E-mail: [email protected]

Leave a Reply

Your email address will not be published.